INFO

ORIENTACJA?

Świętokrzyska Jatka jest imprezą na orientację, co oznacza, że trasa jest wyznaczona w postaci punktów kontrolnych (PK) zaznaczonych na mapie, którą zawodnicy dostają na krótko przed startem. W terenie na punktach kontrolnych znajdują się lampiony oraz perforatory, przy pomocy których w odpowiednim miejscu karty startowej należy ją „skasować”. Punktów jest na ogół kilkanaście, a warianty przebiegnięcia czy przejechania pomiędzy nimi każdy z uczestników wybiera sam na podstawie mapy. Brzmi skomplikowanie? Przekonaj się, że wcale tak nie jest.

TRASY

  • Trasy piesze: 25 km, 50 km, 100 km oraz trasa dla najmłodszych, ok. 2-3 km
  • Trasy rowerowe: 50 km i 130 km

Na mecie o zwycięstwie decyduje liczba zaliczonych Punktów Kontrolnych, a w drugiej kolejności, czas pokonania trasy. Należy pamiętać, że dystanse są podawane biorąc pod uwagę optymalny przebieg trasy, ale zawodnikom często zdarza się nadłożyć nieco więcej dystansu ze względu na popełniane błędy nawigacyjne.

WYPOSAŻENIE

O tym co warto zabrać ze sobą piszemy w regulaminie. Wiadomo, że bezpieczeństwo jest podstawą, więc zadbaj o to, aby w Twoim plecaku rzeczywiście znalazły się wymienione przedmioty.

  • Wyposażenie zabronione
  1. mapy inne niż zapewnianie przez Organizatorów
  2. nawigacja GPS używana w celu innym niż rejestracja (tracking) pokonywanej trasy
  • Wyposażenie obowiązkowe
  1. telefon komórkowy z zapisanym nr telefonu organizatora
  2. folia NRC
  3. dokument tożsamości
  4. latarka, najlepiej czołówka (obowiązkowa na trasach TP 100/TR130, zalecana na pozostałych.
  • Wyposażenie zalecane
  1. kompas
  2. apteczka
  3. zapas prowiantu
  4. odpowiednia odzież i nakrycie głowy.

ŚWIADCZENIA DLA UCZESTNIKÓW

Dzięki uprzejmości Urzędu Gminy Czarnocin, możemy gościć we wspaniałej, nowo wybudowanej Sali Gimnastycznej w Czarnocinie. Bazę, dla Twojej wygody, otwieramy już wieczorem, w dniu przed startem zawodów, a zamykamy dopiero w niedzielę około południa. Będzie zatem czas, aby zintegrować się i podzielić doświadczeniami z innymi uczestnikami zawodów, a po starcie dobrze wypocząć i nie wracać bezpośrednio po zawodach zmęczonym do domu.

Uczestnikom oferujemy:

  • dwa bezpłatne noclegi w bazie rajdu (uczestnicy powinni posiadać własne karimaty i śpiwory),
  • szatnie, toalety, prysznice w bazie rajdu,
  • wrzątek do celów spożywczych,
  • gorący posiłek i napoje na mecie,
  • kolorową mapę wraz z opisem trasy i zaznaczonymi punktami kontrolnymi,
  • kartę startową,
  • nagrody oraz pamiątkowy, ręcznie wykonywany, medal uczestnictwa.

Wspominki z zeszłego roku autorstwa lokalnego fotoreportera, Antoniego Koceli:

 

PageLines