REGULAMIN

REGULAMIN IMPREZY NA ORIENTACJĘ ŚWIĘTOKRZYSKA JATKA
21-22 lipca 2017r., Czarnocin (pow. kazimierski)

  1. Organizator
  • Organizatorem imprezy jest:

B3 Zbigniew Warakomski
Umińskiego 4/13
03-984 Warszawa
NIP: 9511867762
REGON: 140481057

  • Kierownik imprezy: Łukasz Korzeniewski (+48 505 27 55 28; lukaszkorzeniewski3@gmail.com)
  • Biuro zawodów, baza: Justyna Rajtar, (505 011 243)
  • Finanse, promocja: Zbyszek Warakomski (+48 502 043 266; zbyszek@uka.pl)
  • Trasy: Łukasz Korzeniewski

2. Termin i miejsce

  • 21-23 lipca 2017r.
  • Baza rajdu: Zespół Szkół w Czarnocinie (woj. świętokrzyskie)
  • Szczegółowy program zostanie opublikowany w osobnym komunikacie, najpóźniej do dnia 22.06.2017 roku.

3. Trasy

  • Trasa mini (BNO) ok. 2-3 km.
  • Trasa piesza 25 km (+/- 3 km) – TP 25 – limit czasowy 8 godzin.
  • Trasa piesza 50 km (+/- 5 km) – TP 50 – limit czasowy 12 godzin.
  • Trasa piesza 100 km (+/- 10 km) – TP 100 – limit czasowy 24 godziny.
  • Trasa rowerowa 50 km (+/- 5 km) – TR 50 – limit czasowy 7,5 godziny.
  • Trasa rowerowa 130 km (+/- 10 km) – TR 130 – limit czasowy 12,5 godziny.
  • Na trasach, za wyjątkiem trasy mini, mniej więcej w połowie dystansu przewidziany jest punkt odżywczy.
  • Trasy są wyznaczone w postaci punktów kontrolnych oznaczonych lampionami o wymiarach 30x30cm wyposażonych w elementy odblaskowe.
  • Trasy wyznaczone są na terenach publicznych. Obowiązkiem startujących jest zastosowanie się do obowiązujących przepisów prawa (w tym o Ruchu Drogowym).
  • Droga pomiędzy punktami nie jest ustalona i zależy jedynie od woli zawodników.
  • Faktycznie pokonany dystans może różnić się od podanego powyżej.
  • Długości tras są liczone wzdłuż przejezdnych/przebieżnych elementów liniowych istniejących na mapie.
  • Charakter terenu: teren pagórkowaty, przeważnie odkryty, podłoże zróżnicowane, głównie pola, łąki oraz gdzieniegdzie lasy. Na całym terenie sieć dróg, ścieżek polnych oraz leśnych.
  • Skala mapy 1:50 000. Mapa autorstwa Wydawnictwo Compass.

4. Klasyfikacja

  • Klasyfikacja i weryfikacja punktów odbywa się wyłącznie na podstawie karty startowej. Zagubienie lub zniszczenie karty uniemożliwiające potwierdzenie obecności na punktach kontrolnych skutkuje niesklasyfikowaniem.
  • Każdy zawodnik powinien osobiście odwiedzić każdy z punktów kontrolnych i potwierdzić to w odpowiedni sposób na karcie startowej. W przypadku tras rowerowych dotarcie na punkt kontrolny bez roweru będzie skutkowało karą czasową lub dyskwalifikacją.
  • Kolejność zaliczania punktów kontrolnych na wszystkich trasach jest dowolna.
  • Aby zostać sklasyfikowanym należy zaliczyć co najmniej 3 punkty kontrolne.
  • Zasady klasyfikacji zawodników, w kolejności:
  • liczba zaliczonych punktów kontrolnych,
  • w przypadku takiej samej liczby zaliczonych punktów kontrolnych – czas zawodnika na mecie.

5. Rezygnacja w trakcie zawodów

  • W przypadku wycofania się zawodnika zobowiązany jest on do niezwłocznego powiadomienia o tym Organizatora.
  • Organizator nie odpowiadają za uczestnika, który się wycofa. Uczestnik sam zapewnia sobie środek transportu do bazy zawodów. Możliwy jest transport zawodnika do bazy zawodów za dodatkową opłatą w wysokości 20 złotych.

6. Limit czasu

  • Za przekroczenie limitu czasu o każde rozpoczęte 5 minut, liczba zaliczonych punktów kontrolnych zostaje pomniejszona o 1 PK.
  • Zawodnik ma obowiązek samodzielnego kontrolowania limitu czasu dla swojej trasy.
  • Organizator nie zapewnia transportu do bazy zawodów uczestnikom, którzy po upływie limitu czasu pozostaną na trasie.

7. Dyskwalifikacje

Organizator zastrzega sobie prawo wycofania z trasy zawodnika:

  • w przypadku stwierdzenia przez obsługę medyczną niezdolności do kontynuacji wysiłku,
  • w przypadku złamania przepisów niniejszego regulaminu.

8. Nagrody

  • Dyplomy i ewentualne nagrody rzeczowe zostaną przyznane dla trzech najlepszych mężczyzn oraz kobiet na każdej trasie. Każdy sklasyfikowany zawodnik otrzyma na mecie oryginalny medal potwierdzający uczestnictwo w zawodach.

9. Uczestnictwo

Uczestnikiem może być osoba, która:

  • zapoznała się z treścią niniejszego regulaminu i akceptuje jego treść,
  • wypełniła formularz zgłoszeniowy dostępny na stronie www.swietokrzyskajatka.pl (tylko do 20.07.2017 r.) lub w Biurze Zawodów,
  • podpisała oświadczenie o udziale w imprezie na własne ryzyko i odpowiedzialność.
  • dokonała stosownej opłaty startowej – przelewem na konto organizatora bądź gotówką w bazie rajdu,
  • osoba poniżej 18. roku życia musi przedstawić pisemną zgodę rodziców lub opiekunów na udział w imprezie,
  • osoba poniżej 16. roku życia może wziąć udział w imprezie tylko pod stałą opieką osoby, która ukończyła 21 lat.

10. Opłaty startowe

Wysokość opłaty startowej wynosi:

piesza 25 / rowerowa 50 piesza 50 i 100 / rowerowa 130
Przelewem do końca czerwca 2017r. 40 zł 50 zł
Przelewem do 20 lipca 2017r. 50 zł 60 zł
Gotówką w biurze zawodów 70 zł 80 zł

Wszyscy mieszkańcy Gminy Czarnocin mają prawo do zniżki w wysokości 50% opłaty startowej.

Na trasie mini (BNO) mieszkańcy Gminy Czarnocin są zwolnieni z opłaty startowej. Dla pozostałych uczestników opłata startowa wynosi 10 złotych.

Dane do przelewu:
B3 Zbigniew Warakomski; Umińskiego 4/14; 03-984 Warszawa
65 1140 2004 0000 3502 4176 1263

W tytule przelewu prosimy dopisać „Świętokrzyska Jatka”, imię i nazwisko uczestnika oraz rodzaj trasy.

11. Wyposażenie

    1. Wyposażenie zabronione
      1. mapy inne niż zapewnianie przez Organizatorów
      2. nawigacja GPS używana w celu innym niż rejestracja (tracking) pokonywanej trasy
    2. Wyposażenie obowiązkowe
      1. telefon komórkowy z zapisanym nr telefonu organizatora
      2. folia NRC
      3. dokument tożsamości
      4. latarka, najlepiej czołówka (obowiązkowa na trasach TP 100/TR130, zalecana na pozostałych.

3. Wyposażenie zalecane

    1. kompas
    2. apteczka
    3. zapas prowiantu
    4. odpowiednia odzież i nakrycie głowy.

12. Świadczenia

  • dwa noclegi w bazie rajdu (uczestnicy powinni posiadać własne karimaty i śpiwory),
  • szatnie, toalety, prysznice w bazie rajdu,
  • wrzątek do celów spożywczych,
  • gorący posiłek i napoje na mecie,
  • kolorowa mapa wraz z opisem trasy i zaznaczonymi punktami kontrolnymi,
  • karta startowa,
  • nagrody oraz pamiątkowy medal uczestnictwa.

13. Rezygnacja przed startem i zwrot opłat

Zawodnik ma prawo do rezygnacji ze startu i domagania się zwrotu opłaty startowej pomniejszonej o 20% opłaty manipulacyjnej, najpóźniej do dnia 10.07.2017r.

14. Procedura w razie wypadku

  • Każdy zawodnik zobowiązany jest do udzielenia pomocy innym zawodnikom w razie wypadku. Konsekwencją nie udzielenia pomocy jest dyskwalifikacja.
  • Zawodnicy w pierwszej kolejności zobowiązani są do udzielenia pierwszej pomocy poszkodowanym i jeśli to niezbędne zawiadomienia odpowiednich służb ratowniczych.
  • Zawodnicy zobowiązani są do niezwłocznego poinformowania organizatora o wypadku.
  • Jeśli dojdzie do niebezpiecznej sytuacji lub zdarzenia, a telefony komórkowe utracą zasięg i niemożliwe stanie się skontaktowanie z Organizatorami, zawodnicy na „własną rękę” organizują pomoc medyczną, jednocześnie w jak najkrótszym czasie informują biuro rajdu o zaistniałej sytuacji i poczynionych krokach.
  • Zawodnikom udzielającym pomocy, którzy nie ulegli wypadkowi zostanie przyznany bonus czasowy od Organizatorów.
  • Ważne numery telefonów oraz adresy znajdować się będą w informacjach dla zawodników.

15. Zakazy i obowiązki

  • Obowiązuje zakaz używania urządzeń nawigacji satelitarnej w celu innym niż rejestracja (tracking) pokonywanej trasy. Złamanie tego postanowienia będzie skutkować dyskwalifikacją.
  • Niedozwolone jest korzystanie z innych map niż te, które wręczy Organizator, pod groźbą dyskwalifikacji.
  • Obowiązuje zakaz poruszania się po uprawach rolnych, szkółkach leśnych i terenach prywatnych.
  • Obowiązuje zakaz korzystania ze zorganizowanej pomocy osób trzecich.
  • Organizatorzy nie zapewniają transportu dla uczestników, którzy przerywają rywalizację na trasie.
  • Utrudnianie poruszania się innym uczestnikom, wprowadzanie ich w błąd, a w szczególności niszczenie lub zasłanianie oznaczeń punktów kontrolnych jest niedozwolone i karane dyskwalifikacją.
  • Zabronione jest pozostawianie śmieci i odpadków na trasie poza miejscami wyznaczonymi. Pozostawienie śmieci w miejscu do tego niewyznaczonym karane będzie dyskwalifikacją.

16. Protesty

  • Uczestnicy mają prawo zgłaszać swoje uwagi i protesty dotyczące wyników imprezy do 3 dni od momentu ukazania się wyników wstępnych na stronie internetowej imprezy. Po rozpatrzeniu wszystkich protestów, wyniki będą uznawane za oficjalne i ostateczne.

17. Wyniki

    1. Wyniki zawodów zostaną ogłoszone na stronie internetowej zawodów (www.swietokrzyskajatka.pl)
    2. Organizator poda wyniki wstępne w terminie 3 dni roboczych od dnia zakończenia rywalizacji.
    3. Wyniki oficjalne powinny pojawić się nie później niż 2 tyg. po zakończeniu zawodów.

18. Postanowienia końcowe

  • Impreza odbędzie się bez względu na panujące warunki atmosferyczne. Organizator zastrzega sobie prawo do modyfikacji trasy i godziny startu lub wydłużenia limitu czasowego w przypadku niesprzyjających okoliczności zagrażających życiu lub zdrowiu uczestników.
  • Uczestnicy, którzy nie zgłoszą się na start, tracą prawo do opłaty startowej i świadczeń.
  • Uczestnicy zobowiązani są do posiadania ważnego ubezpieczenia NNW.
  • Uczestnicy ponoszą pełną odpowiedzialność za przestrzeganie zasad bezpieczeństwa oraz przepisów prawa podczas pokonywania trasy.
  • Organizatorzy nie ponoszą odpowiedzialności za szkody i czyny uczestników oraz osób trzecich.
  • W przypadku stwierdzenia przez zawodnika sytuacji na trasie, która może stanowić zagrożenie dla innych zawodników zobowiązany jest on do powiadomienia o tym fakcie Organizatora.
  • Zgłoszenie po 10 lipca 2017 roku nie gwarantuje pełnego pakietu świadczeń.
  • Zawodnicy mogą uzupełniać napoje oraz żywność w napotkanych po drodze sklepach.
  • Uczestnicy imprezy wyrażają zgodę na publiczne ogłoszenie wyników wraz z danymi osobowymi (imię, nazwisko, data urodzenia i miejscowość podane w zgłoszeniu) oraz na publikację ich wizerunku oraz imienia i nazwiska w relacjach z imprezy zamieszczanych w mediach.
  • Ostateczna interpretacja regulaminu należy do organizatora.

regulamin-2017 – wersja pdf

regulamin-2017 – wersja doc

______________________________________

regulamin 2016 – wersja pdf

regulamin 2016 – wersja doc

PageLines